Uusia asuntoja Meyerin telakan tuntumaan – ensimmäiset valmiita syksyllä 2019 - Mangrove
JAA SOMESSA

Uusia asuntoja Meyerin telakan tuntumaan – ensimmäiset valmiita syksyllä 2019

Rakentaminen aktivoituu Raisiossa. Meyer Turun telakan läheisyydessä sijaitsevalle Meri-Nuorikkalan uudelle asuinalueelle kaavaillaan rakennettavaksi yhteensä 75 rivitaloasuntoa. Uusilla asunnoilla vastataan kysyntään, jonka laivanrakennusteollisuuden nousu on aiheuttanut.

TA-Yhtiöihin kuuluva TA-Asumisoikeus Oy on solminut Mangrove Oy:n kanssa sopimuksen alueen ensimmäisten rivitaloasuntojen rakentamisesta. Rakennustyöt ovat käynnistyneet ja ensimmäiset 28 asuntoa valmistuvat syksyllä 2019.

Kohde sijaitsee Meri-Nuorikkalan asuinalueella Pellonraivaajankadulla. Mangrovella on varattuna asumisoikeusasuntoja varten 2 tonttia, joihin tulee 28 rivitaloasuntoa. Rivitalokodit ovat yksitasoisia kolmioita ja neliöitä. Seuraavien 13 myytävän asunnon rakentaminen on suunniteltu alkavaksi loppuvuoden 2018 aikana.

Tarkoituksena on monipuolistaa ja lisätä kohtuuhintaisten asuntojen tarjontaa kaupungissa alueella, jolla niille on kysyntää. Uusia rivitaloasuntoja suunnitellaan rakennettavaksi kaiken kaikkiaan 75, mikä merkitsee noin 200 uutta asukasta telakan lähituntumaan.

Aluejohtaja Sami Lehto TA-Asumisoikeus Oy:stä kertoo, että Raisiossa, lähellä Turun rajaa, sijaitsevan alueen tuntumassa on teollisuuslaitoksia ja yrityskeskittymiä, joiden työntekijöiden odotetaan kiinnostuvan uusista asumismahdollisuuksista.

– Tällä alueella on nyt tilausta. Rivitaloasuntojen rakentamisella vastataan tarpeeseen ja tuetaan yritysten mahdollisuuksia työllistää osaavia tekijöitä myös muualta.

Mangrove Oy:n toimitusjohtaja Antti Lundstedt toivoo, että erityisesti perheet ottavat Meri-Nuorikkalan omakseen. Raisionlahden tuntumassa on viihtyisät luontomaisemat ja Raision keskustan palvelut ovat noin kahden kilometrin päässä.

Tarkoituksena on rakentaa Meri-Nuorikkalaan nykyaikaisia asumisoikeusasuntoja, jotka ovat samaa tasoa kuin omistusasunnot. Asuntojen suunnittelusta vastaa Sigge Arkkitehdit Oy:n SAFA-arkkitehti Pekka Mäki, jolla on pitkäaikainen kokemus rivitalokohteiden suunnittelutyöstä.

Antti Lundstedt
toimitusjohtaja, Mangrove Oy
p. 050 5725200 antti.lundstedt@mangrove.fi
www.mangrove.fi

Sami Lehto
aluejohtaja, TA-Asumisoikeus Oy
p. 040 5824182 sami.lehto@ta.fi

Mangrove on vuonna 1994 perustettu vakavarainen asuntorakentamiseen erikoistunut yritys. Mangrovella on kokenut rakentamisorganisaatio ja sen erityisvahvuuksia ovat yksilölliset, toimivat ja nykyaikaiset suunnitteluratkaisut. Suunnittelu ja hinnoittelu perustuvat syvälliseen kokemukseen ja tarkkaan kustannustietämykseen, minkä ansiosta elämän suurin sijoitus on kodin ostajalle mahdollisimman varmalla pohjalla. Mangrove-asunnot ovat moderneja ja kohtuuhintaisia ja niissä on taloudellisia asumisratkaisuja. Tavoitteena on, että Mangrove-asunnot vastaavat asukkaiden tämän päivän tarpeisiin ja toiveisiin sekä näyttävät ja tuntuvat moderneilta vielä vuosienkin jälkeen.
Tilaauutiskirje

Liity uutiskirjelistalle

Saat ensimmäisenä tiedon uusista kohteistamme.

Täytä tiedot ja tilaa uutiskirje

Seuraa meitä
sosiaalisessa mediassa